Pasajul Basarab, București – Acoperire stație tramvai
Conceptul pentru Pasajul Basarab a fost gândit încă din 1989. Planul a fost concretizat abia în 1999, când agenția guvernamentală a elaborat un plan pentru transportul în capitală.
Istorie – Pasajul Basarab
În 2000, proiectul a fost inclus în Planul Urbanistic General, iar conducerea capitalei a semnat un acord cu Banca Europeană pentru Investiții pentru a finanța lucrarea.
În 2004, design-ul pasajului a suferit modificări structurale, iar lucrările de construcție au început în anul 2006.
Pe 19 iunie 2011, Pasajul Basarab a fost deschis circulației autovehiculelor. Construcția a durat 5 ani și 4 luni.
Detalii Tehnice – Pasajul Basarab
Pasajul Basarab are o lungime impresionantă de 2 km, 4 benzi de circulație și 2 linii de tramvai situate pe centrul pasajului. În total, pasajul dispune de 11 rampe de acces, dintre care 2 sunt principale, la capetele pasajului, iar 9 sunt secundare.
Costul total al construcției pasajului a fost de 240 de milioane de euro.
Podul Hobanat de la Pasajul Basarab (susținut prin cabluri) are o lungime de 222 de metri și este susținut de peste 3000 de cabluri conectate la piloni de 84 de metri înălțime.
Podul Hobanat reprezintă și un punct intermodal, cel mai mare din România. Acesta reunește, în același loc, linia de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată, precum și spații special amenajate pentru taxiuri și 2 autogări pentru transport intern și internațional.
Pasajul Basarab este un punct intermodal important pentru transportul bucureștean, reunind linii de tramvai, metrou, troleibuz și autobuz, 2 gări și spațiu dedicat taxiurilor. În apropiere se află și 2 autogări.
Pasajul Basarab este proiectat să fie folosit de 4000 de mașini pe oră și, în prezent, este utilizat zilnic de peste 60.000 de persoane.


Policarbonat Compact – Pasajul Basarab
Pe Pasajul Basarab există o stație de tramvai cu o lungime de 90 de metri și o lățime de 19 metri. Aceasta dispune de 4 scări fixe, 4 scări rulante și 4 lifturi.
Pentru a proteja călătorii de condițiile meteo, au fost instalate peste 700 de plăci de policarbonat compact cu grosimea de 12 mm. Greutatea totală a policarbonatului compact utilizat este de 300 de tone.
Policarbonatul compact a fost ales pentru Pasajul Basarab datorită durabilității sale și a garanției extinse împotriva condițiilor meteo adverse. Acesta are o garanție de 10 ani împotriva îngălbenirii sau degradării vizuale.
De asemenea, policarbonatul compact este fabricat cu protecție UV, prevenind efectele de seră.
Datorită numărului mare de călători care circulă cu tramvaiul pe Pasajul Basarab, a fost necesară o soluție rezistentă care să asigure protecția acestora. Policarbonatul compact are o rezistență excepțională la impact, fiind incasabil, astfel călătorii sunt protejați de eventualele cioburi.
Pentru Pasajul Basarab, policarbonatul compact a fost îndoit la rece și prins într-un cadru metalic, creând o structură solidă și rezistentă.